понеделник, 5 декември 2011 г.

Ефективността на диетите зависи от фибрите

   От днес поставям началото на нова рубрика "Поредното откритие на британските учени". Британските учени са станали нарицателно за дребнотемие, съмнителна полза от открития, за които се отделят охотно много средства, но чийто ефект е почти нулев. С това по никакъв начин не искам да принизя престижа на цялата британска наука, чиито постижения са блестящи и от голямо значение за развитието на науката въобще.

   И така. Първото откритие за днес е за ползата от влакнестите, трудно смилаеми вещества в някои видове храни, известни като фибри или влакнини.
   Ежедневното меню на хората, които искат да намалят теглото си, трябва да съдържа фибри. Според специалистите ефективността на всяка диета зависи само от количеството фибри в менюто. Те дават на организма усещане за ситост, пречат на наддаването на килограми и участват в процеса по изгарянето на калориите. Освен това влакнините намаляват риска от развитие  на тумори в чревния тракт.
   Учени от един британски университет доказват, че 10 г фибри на ден снижават опасността от поява на тумори с 10 %. Специалистите препоръчват да се употребяват ежедневно не по-малко от 18 г фибри. Според резултатите от последното изследване в тази област в храната на повечето жени присъстват под 15 г фибри. А кои продукти съдържат най-много от тези ценни вещества? Лекарите съветват да се обърне внимание на овесените ядки, пълнозърнестия хляб и разнообразните продукти за каши. 
   Ако спазвате диета и предпочитате в сутрешните часове да си хапвате мюсли, няма да можете да отслабнете толкова бързо, колкото ви се иска. Според изчисленията на учените една порция мюсли съдържа само 3 г фибри, което значи, че за да си набавите необходимото ви количество фибри, ще трябва да изядете на закуска 6 порции. Затова когато съставяте менюто си за деня, постарайте се да се съобразите с вкусовите си предпочитания и се спирайте само на такива продукти, съдържащи много фибри. Диетолозите препоръчват да се употребяват ежедневно бадеми, зелен грах, ябълки, зеле, грейпфрути, бели картофи,  моркови, бял ориз, стафиди, броколи, зелени подправки, фъстъци, кълнове и варива.




Няма коментари:

Публикуване на коментар